Lidé mají zvláštní pud sdílet svou domácnost s nejrůznějšími představiteliví zvířecí říše, což může sice docela dobře fungovat s kočkami, psy nebo andulkami, ovšem u některých exotičtějších živočichů vám mohou problémy přerůst přes hlavu dřív, než byste stačili říct: „Okamžitě mě vyplivni z tý svý smrdutý tlamy!“
V Boogově případě ovšem taková možnost skutečně nehrozí – dobrácký huňáč má bezvadnou povahu, rutinovaně používá záchodovou mísu a díky cirkusovým představením je miláčkem dětského publika. Obyvatelé městečka Timberline jsou však přesto z ochočeného grizzlyho pořád poněkud nesví. A pak stačí náhodné setkání s chaotickým jelínkem Elliotem, společný nájezd na krámek s potravinami plus jedno nešťastné nedorozumění a je vymalováno – údajně nezvladatelný medvěd se musí vrátit do volné přírody. Bohužel Booga pobyt v lůně divočiny strašlivě deptá, protože mu chybí televize, sladkosti a v neposlední řadě i sympatická strážkyně parku Beth, která se ho ujala v době, kdy byl ještě malým medvídětem. Navíc ostatní zvířátka v něm okamžitě vycítí nezkušeného nováčka a s neskrývanou radostí to dávají Boogovi sežrat, grizzly negrizzly. Ta úplně nejhorší zpráva ovšem spočívá v tom, že za pár dnů začne lovecká sezóna a do lesa vyrazí horda zdivočelých střelců v čele s maniakálním zběsilcem Shawem, který zabíjení zvířat chápe jako své osobní poslání. Není divu, že Boog myslí jen na to, aby se co nejrychleji dostal zpátky k Beth, a tak spolu s potrhlým Elliotem vyrazí na dalekou cestu za domovem.
Pokud jste v posledních měsících viděli Divočinu nebo Mravenčí polepšovnu, patrně vám při představě dalšího animáku s mluvícími zvířátky poněkud tuhne úsměv na tváři. V tomto případě se ale vaše nejhorší obavy nenaplní, neboť Lovecká sezóna zdaleka není bezduchým slepencem rádoby komických scének jako první ze zmiňovaných filmů a postrádá i protivně násilnou poučnost druhého. A přestože početný tým režisérů a scenáristů (nejvíce zkušeností z nich má asi Roger Allers, režisér Lvího krále) vycházel především z osvědčených postupů, některé momenty se mu skutečně povedly. Například brilantní využití ukradených lidských artefaktů v bitvě zvířátek s lovci, nádherné animace ve scéně, kdy helikoptéra převáží Booga a Elliota do hor, hororové chvilky ve strašidelné chatě nebo prakticky všechny scény s králíky, kteří jako by přihopsali s pozdravy od Wallace a Gromita. Sezóna rozhodně vliv dalších filmů nijak nepopírá – hašteřící se Boog s Elliotem připomínají ústřední dvojici hrdinů ze Shreka, občas se vám zase vybaví podvratná zábava ve snímku Za plotem. Bohužel s vlastním vkladem už je to poněkud horší – scénář, vyhýbající se riskantní originalitě, představuje největší slabinu Lovecké sezóny. Kdyby se jej místo celé tlupy opatrných psavců chopila jedna výrazná osobnost, filmu by to rozhodně jen prospělo.
Počítačově generované animaci jinak nelze příliš co vytknout, ani přes její poněkud cartoonovité ladění. Bohužel jsem neměl možnost posoudit kvalitu dabingu, který by mohl klidně zvednout celkové hodnocení o dalších dvacet procent. I přesto je poměrně jasné, co Lovecká sezóna může nabídnout – nenáročnou, ale poměrně dobře zvládnutou zábavu, u níž se časová i peněžní investice myslím docela vyplatí.